Головна  →  Адміністрація  →  Запобiгання проявам корупцiї  →  Інформаційні матеріалиv  →  Віталій Журавський дослідив особливості корупції в Україні та шляхи її подолання

Віталій Журавський дослідив особливості корупції в Україні та шляхи її подолання

Сьогодні про корупцію говорять абсолютно всі – політики та митці, чиновники та звичайні громадяни. Але науковці-правники в своїх дослідженнях майже не торкаються цього питання. Цю прогалину вирішив заповнити в своїй монографії «Корупція в Україні – не політика» заступник голови КМДА, доктор юридичних наук, академік Академії правових наук України, професор Віталій Журавський. Він дослідив особливості корупції в Україні та спробував знайти шляхи її подолання. Про це повідомляє прес-служба КМДА.

 «Моє дослідження має суто об’єктивістський, науковий характер, без посилань на певні персоналії, і не носить замовного характеру. – зауважив Віталій Журавський. - У світі немає країни без корупції, але в цивілізованих країнах вона контрольована і має обмежений характер. В Україні масштаби, яких набула корупція, загрожують державності.

Які ж особливості корупції в Україні?

По-перше, у нас на побутовому рівні вважають, що корупція існує лише у вищих ешелонах влади, а насправді  вона пронизує все суспільне життя. Подяка у вигляді грошей, подарунку за послуги вчителю або лікарю тощо вважається нормою, а на Заході – це прояви корупції.

Крім того, серед владної еліти, істеблішменту країни корупція не засуджується в моральному сенсі, а використовується лише як політична риторика під час виборчих кампаній. Тому всі антикорупційні органи, які були створені в Україні, з 1994 року майже не діють. Вони існують суто формально.

Політична корупція в Україні визначається тим, що за системою політичного квотування формується судова гілка влади, ЦВК, Конституційний суд, Верховний суд. І сама судова система стає повністю залежною від політичних партій.

Призначення на посади губернаторів, глав держадміністрацій із кола осіб, визначеного не за фаховими, моральними якостями, а за критеріями кумівства,  земляцтва, особистої відданості. Це суто українська ознака корупції.

За Конституцією України Прокуратурі повернуто її радянську модель роботи. Прокуратура стоїть над різними органами влади та силовими структурами. Правляча еліта, яка формує Прокуратуру, здатна використовувати її для знищення і дискредитації політичних опонентів. Отже, Прокуратура наразі сама є ефективним засобом корупції.

І останнє – за найостаннішими світовими рейтингами Україна є однією з найбільш корумпованих держав. Ці дані подають, як правило, транснаціональні компанії, які закладають у свої видатки суму хабарів. Тому 104 місце  для України в рейтингу найбільш корумпованих держав зі 163 – це ганьба! 

Аби подолати корупцію в Україні, слід в першу чергу привести антикорупційне законодавство у відповідність до вимог ООН і Європейського Союзу. Потрібно мобілізувати всю правоохоронну систему на боротьбу з корупцією. А це: реформа судової системи (виборність суддів, вибори на чітко обмежений термін не більше 10-ти років), обмеження суддівського імунітету; реформа української  прокуратури у відповідності до рекомендацій  Венеціанської комісії; виборність  губернаторів і глав районів прямим таємним голосуванням на альтернативній основі; обмеження депутатської недоторканності; зміна виборчого законодавства (відкриті списки, встановлення 450 мажоритарних округів тощо). Все це вимагає прийняття нової редакції Конституції, але затвердженої в законний спосіб через парламент.

Крім того, слід новій Верховній Раді України прийняти жорсткі закони, які б поставили надійний заслін на шляху корупції серед чиновництва. Можливо, знадобився б досвід США», – вважає Віталій Журавський.

Першим кроком має стати антикорупційна пропагандистська кампанія, головна мета якої – виховання антикорупційного духу у свідомості населення.

за матеріалами сайту Київської міської влади

Версiя для друку

 

                          


Інформація про місця укриття населення в підземному просторі Подільського району міста Києва у разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного, природнього та воєнного характеру станом на 26.01.2024



Звернення громадян